Myynnin Rockstara – koulutus

Koulutus kaikille myynnin rocktähdille tai sellaiseksi aikoville.

NYT ON AIKA HEITTÄÄ PERINTEISET SOMEKOULUTUKSET HOTELLIHUONEEN IKKUNASTA…

Moderni asiantuntijamyyjä vertautuu tänä päivänä lähestulkoon artistiin. Myyntiä tehdään omalla tyylillä, omaan persoonaan nojaten eikä yritetä edes miellyttää kaikkia, vaan oma tyyli, tuote ja osaaminen tuodaan ylpeästi esille ilman turhaa nöyristelyä.

Myynnin Rockstara™ on koulutuspaketti kaikille asiantuntijamyyjille alasta riippumatta, jotka haluavat ottaa oman yleisönsä haltuun, olipa esiintymispaikkana neukkari, sosiaalinen media tai messut.

Myynnin Rockstaran ytimessä on kolme kirjainta – USP

Jokainen markkinoinnin parissa työskennellyt on kuullut puhuttavan USP:stä. Unique Selling Proposition on väännetty ja käännetty erilaistuviksi hissipuheiksi ja vaikka miksi. Nyt määritellään USP uusiksi.
U= Uudistuminen: älä pysähdy, vaan keksi itsesi ja asiantuntijuutesi säännöllisesti uudestaan.
S= Sisältö ratkaisee. Vaikka konsultit kehottavat tuottamaan “kunhanjotain” sisältöä, niin Myynnin Rockstara ei kehnoa “sinkkua” julkaise.
P= Persoona: naamaa ja nahkaa likoon. Persoonallisuus muistetaan, aitous luo luottamusta ja erilaistut parhaiten olemalla vain oma itsesi.


Myynnin Rockstara™ -koulutuspäivän sisältö

Yhden, noin 7 tunnin päivän aikana käydään Materon vetämänä ja fasilitoiden seuraavat kokonaisuudet:

  • Myyjän artistibrändi: missio, arvot, tunteet, teot

  • Indie ja major? Selkeytetään myyjän toimintaympäristö ja henkilökohtaiset vastuut oman tekemisen edistämiseksi

  • Genre: mitä ja millä tyylillä

  • Julkaisustrategia: cd, vinyyli vai digi? Rakennetaan myyjälle kanavastrategia, jolla tavoitetaan oikea kohderyhmä

  • Faniyhteisön luominen: miten rakennetaan verkosto, joka auttaa tuloksiin pääsemisessä

  • Setti kuntoon: myydäänkö akkarin kanssa vai onko mukana koko bändi? Tukeudutaanko pyroihin vai riittääkö mikki ja baarijakkara. Käydään läpi myyjän tarinankerrontaa ja tapoja myydä omalla tyylillä.

Kuka kouluttaa?

Petri Matero (1977) on kokenut markkinoinnin, mainonnan ja myynnin ammattilainen, sarjayrittäjä, manageri sekä rockmuusikko ja laulaja-lauluntekijä. Hän painottaa myynnissä persoonallisuutta, tiukkaa asiantuntijuutta sekä kuuntelemisen taitoa. Hetkessä ideointi ja asiakkaan luottamuksen saavuttaminen aidolla välittämisellä ja halulla auttaa ovat Materon omat myynnin kivijalat. Matero toimii coachina sekä managerina artisteille että myynnin ammattilaisille ja asiantuntijoille.

Petri Matero työskentelee tällä hetkellä mainostoimisto Miller & Leanin strategina ja julkaisee suomirockia nimellä Matero.