Puhujan aiheita
Henriettan puheenvuorot ja tilaisuudet ovat energisiä, innostavia, ajatuksia herättäviä, konkreettisia työkaluja tarjoavia sekä muutokseen haastavia. Henrietta Aarnikoivu vetää eri pituisia luentoja, valmennuksia ja työpajoja asiakkaan tavoitteiden mukaan.
Varaa Henrietta puhumaan tai kouluttamaan kun haluat tuloksia ja aktivoida henkilöstöä muutokseen sekä tavoitteiden saavuttamiseen.
- Laadukas esihenkilötyö ja johtaminen joka tuottaa tuloksia
- Onnistu asiakaspalvelussa
- Sykähdyttävät asiakaskokemukset: erottautuminen: oikeat tapa ja toimenpiteet
- Työntekijäkokemuksen kehittäminen – parhaat mahdolliset työntekijät
- Työyhteisötaidot: hyvinvoivat, itseohjautuvat ja tavoitteet saavuttavat työntekijät
- Webinaarit ja verkkokoulutukset
Henrietta Aarnikoivu
Esihenkilötyön ja asiakaspalvelun asiantuntija - konkretiaa tarjoava muutoksentekijä Pyydä tarjous ›Henrietta Aarnikoivu on esihenkilötyön ja asiakaspalvelun kehittäjä, osaaja, tekijä ja haastaja. Hän nojaa toiminnassaan konkretiaan ja työskentelee tavoiteltujen muutosten aikaansaamiseksi. Henrietta rakentaa omalla toiminnallaan intohimoisesti parempaa työelämää. Aarnikoivu on ollut mukana toteuttamassa lukuisia onnistuneita kehittämishankkeita ja omaa tyytyväisiä asiakkaita – hän saa asiakkailta kiitosta innovatiivisuudesta, uuden luomisesta ja kyvystä kehittää organisaation olemassa olevat käytännöt uudelle tasolle. Koulutukseltaan Henrietta on YTM ja hänellä on Ratkaisukeskeisen valmentajan ja Psyykkisen valmentajan pätevyydet. Henriettan ydinosaamista on esihenkilötyö, johtaminen, urheilujohtaminen, työyhteisötaidot ja asiakaspalvelu. Hän on inspiroiva puhuja, joka puhuu asioista niiden oikeilla nimillä ja konkretisoi asiat arjessa toteutettaviksi.
Henrietta Aarnikoivu työskentelee johtamisen, esihenkilötyön ja työntekijäkokemuksen kehittämisen saralla monipuolisesti. Hän hyödyntää omaa laajaa ja monipuolista kokemustaan asiakkaidensa kanssa. Lisäksi Henrietta käyttää erilaisia konkreettisia työkaluja tukemaan esihenkilöiden toimintaa arjessa. Käytössä ovat muun muassa Esihenkilötyön V10 -malli™, jota hyödyntämällä esihenkilö keskittyy oikeisiin asioihin. Työntekijän K8 -malli™ tukee työyhteisön hyvinvointia, onnistumisen kokemuksia ja keskittymistä oikeisiin asioihin.
Henrietta valmentaa myös työyhteisötaitojen saralla koko henkilöstöä. Hyvinvoivassa, tavoitteet saavuttavassa organisaatiossa on paitsi hyvät esimiestaidot omaavia esimiehiä myös työyhteisötaidot omaavia työntekijöitä. Henriettan mukaan jokaisella on oikeus voida hyvin ja kokea onnistumisen kokemuksia.
Henriettan ydinteemoihin kuuluu asiakaskokemuksen kehittäminen. Hän haastaa puheenvuoroissaan organisaation ja työntekijän tunnistamaan olennaisen. Henrietta haastaa jokaista keskittymään asioihin, joihin voi vaikuttaa. Muiden toimenpiteiden odottamisen sijaan jokainen voi toimia tässä ja nyt. Henrietta osoittaa jokaisen organisaation työntekijän olevan asiakaspalvelija sekä haastaa ja antaa välineitä toimia asiakaspalvelijan lailla. Henrietta antaa välineitä asiakaskeskeisen organisaation kehittämiseen, joka toimii sekä sisäisesti että ulkoisesti erinomaisesti.
” Paljon tekemisen sijaan tulee tehdä oikeita asioita. Kyky tunnistaa olennainen ja siihen keskittyminen ovat avainasioita organisaatioiden menestymisessä. Toimintatapana tulee olla myös asioiden systemaattinen kyseenalaistaminen ja tavoitteellinen sekä rohkea kehittäminen.”
Esimerkkisisältöjä puheenvuoroista ja koulutuksista
Olennaiseen keskittyvä esihenkilö
Älä keskity tekemään paljon – keskity tekemään oikeita asioita. Mitkä ovat esihenkilötyön oikeat asiat? Miten niitä toteutetaan? Miten saavutetaan työlle asetetut tavoitteet? Miten pidät huolta organisaation tuloksentekokyvykkyydestä?
Jämähtämisen vastainen tietoisku
Vierivä kivi ei sammaloidu. Miten huolehditaan siitä, että pysytään työelämässä skarppina ja valmiina reagoimaan toimintaympäristön muutoksiin ja asiakkaiden tarpeisiin? Miten huolehditaan kyvystä kyseenalaistaa? Mitä tarkoittaa muutos- ja uudistumiskyvykkyys organisaation ja jokaisen työntekijän kohdalla.
Etänä yhdessä
Etä- ja hybridityössä oleville suunnattu energisoiva tilaisuus, jonka tavoitteena on kasvattaa yhteisöllisyyttä ja tukea hyvinvointia. ”Etänä yhdessä” on tarkoitettu huoltotilaisuus, jossa tuetaan oikeiden ratkaisujen tekemistä etä- ja hybridityössä ja kannustetaan vuorovaikutteisuuteen sekä yhteydenpitoon. Ilman sisäistä laadukasta vuorovaikutusta ja kommunikaatiota, ei organisaatio voi menestyä.
Asiakaskokemuksen 7 oikein – erotu teoilla
Asiakkaasta arvona ja tavoitteesta tuottaa erinomaisia asiakaskokemuksia puhutaan paljon. Miten erottautua puhujista teoilla? Mitkä ovat erinomaisten asiakaskokemusten tuottamisen struktuuria ja miten arjen kohtaamisissa huolehditaan toiminnasta, joka synnyttää elämyksellisiä ja sitouttavia kokemuksia?
Työyhteisön määräaikaishuolto
Jokaisen tulee johtaa itseään voidakseen hyvin. Työn ei ole tarkoitus olla selviytymistaistelu, vaan tuottaa myös hyvinvointia sekä tarjota onnistumisen kokemuksia. Miten työntekijä 2020-luvulla voi pitää huolta omasta työhyvinvoinnistaan, osaamisestaan ja ammattitaidostaan? Miten jokainen voi omalla toiminnallaan olla rakentamassa työyhteisöä, jossa voidaan hyvin? Aiheen tavoitteena on antaa välineitä pitää huolta itsestään ja omasta työhyvinvoinnistaan sekä tukea työlle asetettujen tavoitteiden saavuttamista.