Puhujan aiheita
Timo osaa avata teemojaan tavalla, joka paitsi kiinnostaa ja viihdyttää, myös avaa näkökulmia uudenlaiseen ajatteluun ja toimintaan.
- Brändien rakentamisen pysyvät sekä kestävät opit ja elementit myös digitaalisuuden aikana
- Etiikan, moraalin ja arvojen rooli yrityksen menestyksessä
- Merkitys – yrityksen arvokkain voimavara
Timo Suokko
Markkinointiviestinnän asiantuntija, luennoitsija ja tietokirjailija Pyydä tarjous ›Timo Suokko on kokenut valmentaja, kouluttaja, esiintyjä ja strategi. Hän on vapaa ajattelija, joka ei piiloudu power pointtien taakse, vaan kuuntelee, ajattelee, keskittyy ja keskustelee.
Timo Suokko on tehnyt pitkän uran markkinointiviestinnän, brändien rakentamisen ja liiketoiminnan kehittämisen eri osa-alueilla Suomessa ja kansainvälisesti. Hän on työskennellyt useiden johtavien suomalaisten brändien ja yritysten kanssa, mutta ymmärtää myös pienten yritysten maailmaa ja käytännön asioita.
Timo on luennoinut ja valmentanut paitsi yrityskohtaisesti, myös oppilaitosten tapahtumissa ja yritysjohtamisen foorumeilla Suomen lisäksi muun muassa Yhdysvalloissa, Italiassa, Saksassa, Unkarissa, Tanskassa, Islannissa ja Etelä-Afrikassa.
Hän on kirjoittanut kolme tietokirjaa, joista viimeisin, ”Merkitys – yrityksen arvokkain resurssi” on julkaistu vuonna 2020. Tähän kirjaan perustuva esitys on saanut hyvän vastaanoton ja esimerkiksi saanut asteikolla 1-5 arvosanat 4,75 sisällöstä ja 4,5 esiintymisestä.
Timo Suokko on luennoitsijana ja esiintyjänä kysytty ja arvostettu. Kuuntelijat arvostavat hänen kykyään yhdistää yritysmaailman tuntemus syvällisempään ajatteluun, mikä tekee siitä hauskaa, inspiroivaa ja dramaattista.
Timon ajankohtaisimmat teemat liittyvät yrityksen merkitykseen (purposeen), etiikkaan ja moraaliin sekä brändien rakentamisen rooliin automatisoidun markkinoinnin maailmassa.
Näin hän kuvailee niitä:
OLETKO VALMIS UUDENLAISEEN AJATTELUUN YRITYKSENNE TAVOITTEISTA JA TOIMINTANNE TARKOITUKSESTA? Olisi hyvä olla, sillä tutkitusti:
■Yritykset, joilla on merkityksellinen tarkoitus, innostava päämäärä ja jotka myös osoittavat sen teoillaan, menestyvät kilpailijoitaan paremmin.
■Ne tekevät enemmän ja parempaa bisnestä.
■Ne tekevät parempaa bisnestä tavalla, joka motivoi henkilöstöä ja takaa laadun sekä kehittymisen.
■Ne houkuttelevat parhaan työvoiman riveihinsä. Sinunkin yrityksesi voisi olla tällainen. Itse asiassa sen pitäisikin olla. Merkitys – yrityksen arvokkain voimavara- esityksen nähtyäsi se on myös mahdollista.
DETALJIFAKTAA VAI ISOMPIA AJATUKSIA?
Suosituimmat esitykset, webinaarit, koulutukset jne lienevät sellaisia, joista saa heti käytäntöön otettavia oppeja, vinkkejä ja työkaluja. Hyvä niin. Uskon kuitenkin siihen, että käyttöä on myös isommille ajatuksille ja viisaalle pohdiskelulle. Pandemia on saanut aikaan myös jotakin hyvää ja tarpeellista: nyt on hyvä hetki miettiä yritystoiminnan ydintä, merkitystä, tavoitteita ja suuntaa uudella tavalla – tavalla josta on todellista hyötyä kestävästi ja kannattavasti. Siteeraan suuresti arvostamaani Perttu Pölöstä: ”Ei anneta hyvän kriisin mennä hukkaan.” Takaan sen, että saat minulta ideoita, ajatuksia ja inspiraatiota jotka saattavat hyvällä tavalla mullistaa yrityksenne tavan toimia, suunnitella ja kehittyä.
SAATANA SAAPUU STRATEGIAAN – ONKO YRITYKSEN MORAALISTA JA ETIIKASTA MITÄÄN KÄYTÄNNÖN HYÖTYÄ?
Mitkä moraalin ja etiikan elementit pätevät myös yritysmaailmassa ja miten ne vaikuttavat? Miksi yrityksissä pitäisi lopultakin miettiä omia arvojaan syvällisesti?
Oikealla tavalla kirkastettuina, viestittyinä ja toteutettuina arvoista syntyy sellaista hyötyä, jota talousjohtajakin kunnioittaa.
BRÄNDIEN – JA LÄHES KAIKEN – TULEVAISUUS
Mikä on muuttumassa brändien rakentamisessa ja miksi? Entä mikä EI muutu? Pitkä kokemukseni on auttanut minua ymmärtämään brändien kokonaisuutta yhä paremmin. Väitän, että olisi korkea aika kaivaa esiin muutamia perusasioita siitä naftaliinista, johon automatisaatio ja digitaalisuus ovat ne peittäneet.